Het komt goed en anders wen je er wel aan

Jij loopt tegen dingen aan; dat kan bezorgdheid zijn maar ook frustratie of een groot verdriet. Misschien heb je al op internet gezocht naar oplossingen en ben je enigszins ontmoedigd geraakt door de overweldigende hoeveelheid informatie. Je zoekt iemand die een stukje met je meeloopt en jouw kwaliteiten weer zichtbaar maakt en versterkt.
Wie weet heb je al eens iets aangekaart bij je huisarts of heb je al kennisgemaakt met verschillende hulpverleners en heb je daar ervaren dat het lastig is om duidelijk te maken waar je behoefte aan hebt of dat er wachtlijsten zijn.
Dan kun je de strategie toepassen die mijn zus ooit mooi verwoord heeft met de woorden:

“Het komt goed en anders wen je er wel aan”

Heel vaak werkt die strategie ook prima; tot het moment dat je er moeite mee hebt om er aan te wennen. Je komt er niet meer uit, je voelt je overweldigd en je ziet ook geen uitweg meer.
Tijd voor een oplossing!
Hoe dan? Waar dan? Wat dan?

Ik kan je aanraden kritisch te zijn. Niet iedere zorgverlener denkt vanuit mogelijkheden, niet elke hulpverlener luistert naar jouw verhaal. Je hebt altijd een keuze. Het allerbelangrijkst is of je je gehoord, gezien en erkend voelt in je verhaal. Enerzijds is het een gevoelskwestie, anderzijds zijn er signalen waar je op af kunt gaan:

* Krijg je iemand al dan niet makkelijk aan de telefoon?
* Duurt het lang voor je een intakegesprek krijgt?
* Krijg je de ruimte om jouw probleem voor te leggen?
* Doet iemand moeite om af te stemmen?
* Heb je vertrouwen in de deskundigheid van de ander?
* Hoe open en transparant is de hulp/zorgverlener in het contact?

Al deze vragen kun je voor jezelf afwegen voordat je een hulp-  en/of zorgverleningstraject aan gaat. Er is genoeg keus.

Afgaand op folders en internetinformatie is elke organisatie betrokken bij klanten en bieden ze allemaal zorg-op-maat.
Mijn enige vraag is: ervaar JIJ als klant dat ook?

Wat heb jij nodig? Waar voel jij je goed bij?

Ik wens jullie allen veel geluk in het zoeken naar de juiste hulp- en/of zorgverlener en mocht je benieuwd zijn naar wat Aansluiten Bij Communicatie voor je kan doen, neem dan vooral een keer contact op. Ik zie uit naar onze kennismaking. Wie weet komen er mooie dingen tot stand!

Groeten Karen
karen@aansluitenbijcommunicatie.nl
of
06-24 82 29 62

Over bijkaren

Initiatiefnemer Aansluiten Bij Communicatie, gepassioneerd voorvechter van (mede)zeggenschap van mensen voor wie praten en luisteren niet vanzelfsprekend is
Dit bericht werd geplaatst in CVA, dementie, ernstig meervoudig beperkt (EMB, ZEMB), eten en drinken, Ondersteunde Communicatie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.